Een interview met Youandi Mazeland

Maak kennis met Youandi Mazeland: mensenmens, met de automotive in het bloed. Ze springt met beide benen in ieder project en pakt alles met een frisse blik aan. Ieder proces weet ze weer custom made te maken. Een vrouw waarvoor niemand een nummer is, maar een persoon.
Youandi Mazeland is samen met haar collega's Theo Bosgra en Erik Arendz hét gezicht van Van den Brug Zakelijk. Het doel van het drietal: inspelen op de veranderingen in de wereld van mobiliteit en de klant zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Wij gingen in gesprek met Youandi over haar rol binnen het team Van den Brug Zakelijk.

"Ik steek graag goed voorbereid mijn hoofd boven het maaiveld uit."

Er zit een enthousiaste vrouw tegenover mij die kennis van de automotive ademt. Deze familievrouw met twee kinderen en drie bonuskinderen en woont afwisselend in Lemmer en Blokzijl. Als extraverte introvert is ze vanaf december 2022 werkzaam bij Van den Brug zakelijk en steekt ze haar hoofd graag goed voorbereid boven het maaiveld uit. "De passie die je op mensen over kunt brengen met auto’s blijft magisch. Zeker met de merken die we met Van den Brug voeren."

"Het automotivevak stroomt door mijn aderen."

Met de automotive in haar bloed voelt Youandi zich helemaal thuis tussen de auto's. "Van huis uit kom ik uit een autofamilie. Mijn opa had vroeger een benzinepomp met daarbij een klein garagebedrijf op de rijksweg tussen Vught en Helvoirt. Als klein meisje vond ik de geur van benzine al heerlijk. Toch ben ik pas op mijn 23e naar de IVA in Driebergen gegaan. Daar begon ik het netwerk van nu op te bouwen. Vanaf toen ben ik door mijn goed gefundeerde netwerk altijd werkzaam in de mobiliteitsbranche geweest. Bij wisselende bedrijven als BMW, BOVAG en MAN heb ik veel mooie dingen mogen leren en goede resultaten behaalt. Iedere stap die ik maakte was anders, ik ben altijd op zoek naar uitdagingen. In iedere tak van de branche leer je weer nieuwe dingen, daar haal ik voldoening uit."

"De komende jaren zal de markt zich steeds verder verschuiven"

De wereld van de automotive verandert en past zich razend snel aan naar de ontwikkelingen in de wereld. Te bedenken dat de eerste elektrische auto in 1899 op de weg kwam en nu niet meer weg te denken is uit ons straatbeeld. De toekomst zal er daarom heel anders uit gaan zien dan dat we nu kennen. Youandi heeft hier de volgende visie op: "De komende tien jaar zal de markt zich steeds meer verschuiven in brandstof voor een auto. De wereld is zich aan het schikken naar een brandstof gericht op een fossielvrije toekomst. De verbrandingsmotoren zullen uiteindelijk ingewisseld moeten worden door een fossielvrije brandstof. Nu is de bekendste fossielvrije brandstof elektrisch rijden, maar ik ben benieuwd wat hier nog aan toe wordt gevoegd als optie. Ik denk dat wij de komende jaren goed kunnen inspelen op de veranderende markt, door middel van luisteren naar de behoeftes en daar de nieuwste ontwikkelingen aan te koppelen."

"Van den Brug zakelijk ontzorgt de klant."

Van inspelen op de nieuwste ontwikkelingen op de markt tot de auto zo goed mogelijk passend maken op de behoeftes van de klant. "Van den Brug zakelijk ontzorgt de klant en maakt de mobiliteit passend bij de wens van de klant. Door de klant zo goed mogelijk te benaderen en goed te luisteren vertalen wij de vraag van de klant naar de werkelijkheid. Hiervoor is veel vertrouwen van de klant nodig en inlevingsvermogen vanuit onze kant. De klant staat centraal, niet wij als bedrijf of ons aanbod."

 

"Je moet je kunnen inleven in de denkwereld van de klant, daarvoor heb je een empatisch gevoel nodig en moet er een klik zijn. De mobiliteitsvragen kunnen heel groot zijn, maar kunnen ook in de beginnende fase zitten: wil ik een auto kopen of leasen en wat is hierin voor mij het voordeligste? Wij hebben alle mogelijkheden binnen ons bedrijf, dus kunnen ook alle kanten op bewegen, waar de behoefte ook ligt. Links- of rechtsom zul je een gunfactor moeten creëren anders gaan ze nooit iets bij jou kopen."

"Elk proces is anders"

Van den Brug heeft een breed assortiment aan merken, van Volkswagenbedrijfswagens tot aan Audi Sport. Deze merken hebben een diverse doelgroep en in deze doelgroep heeft ieder individu een specifieke wens. "Elke klant is anders en het vraagstuk wat deze klant heeft ook. Daarom is ieder proces anders en alles wordt custom made op de klant gemaakt. Hierdoor is elke auto die wij afleveren anders, zeker een bedrijfswagen. Wij werken nauw samen met een inbouwbedrijf die vakwerk aflevert. Bij ons is alles mogelijk, wij maken van een auto 'jouw droomauto'!"

"Daarom kies je voor Van den Brug."

Van den Brug is een mensenmens dealer; als een klant binnenkomt in een showroom wordt deze herkend. De klant is hierdoor niet een nummer, maar een gezicht voor de medewerkers. "Ikzelf ben ook een mensenmens en vind het fijn dat dit gewaardeerd wordt binnen het bedrijf. Wie je ook vraagt binnen het bedrijf; iedereen is even belangrijk, iedereen draagt iets bij in het proces. Kies voor Van den Brug als je gezien wilt worden en persoonlijk wilt worden behandeld. Bij ons ben je geen nummer!"

Laat je inspireren

Ben jij overtuigd dat het huidige beleid niet meer past maar heb jij nog niet direct de vervolgstap bepaald? Wij geven inspiratiesessies bij jouw op locatie waarmee we je onderneming op weg helpen. Informeer vrijblijvend.

Interview Theo

Interview Erik